Шановні учні, батьки, колеги!

Я рада Вас вітати на сторінках блогу! Маю надію, що розміщені матеріали будуть корисними для Вас.

Біологія. 8-9 кл.

ВСТУП – 4 год  
1. Організм людини як біологічна система.               
2. Різноманітність клітин організму людини.  Л. Д. Ознайомлення з препаратами тканин людини»
3. Органи. Системи органів. 
4. Значення знань про людину для збереження  її здоров’я.

ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 3 год     
5. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини . Д.п. «Самоспостереження за співвідношенням маси тіла і зросту»                
6. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів.  
7. Харчові та енергетичні потреби людини.  Проект «Збалансоване харчування»
           
ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ – 5 год     
8. Будова та функції травної системи.    
9.  Процеси травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження.«Зовнішня  будова зубів (за муляжами, моделями)».
10. Травлення в ротовій порожнині та шлунку. Д.п. «Дія ферментів слини на крохмаль»
11. Процеси травлення в кишечнику. Ругуляція травлення.                     
12.  Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи.    

ТЕМА 3. ДИХАННЯ – 4 год
13. Значення дихання. Система органів дихання, її будова і функції.     
14. Процеси газообміну в легенях і тканинах.  
15. Дихальні рухи.
16. Хвороби органів дихання і їхня профілактика.   

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ – 7 ГОД        
17. Поняття про внутрішнє середовище організму. Склад крові. Л.р.№1 «Мікроскопічна будова крові людини»
18. Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові.         
19. Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові.   
20. Серце: його будова і функції.  
21. Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція. Д.п. «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня»
22. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин.     
23. Перша допомога при кровотечах.
24. Серцево-судинні захворювання та профілактикаїх.      

ТЕМА 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ – 4 год
25. Виділенн. Будова сечовидільної системи людини.
26. Захворювання сечовидільної системи та профілактикаїх.
27. Будова шкіри та її функції. Проект «Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою»
28. Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактикаїх.

ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ – 6 год
29. Склад та значення опорно-рухової системи. Л.д. «Вивчення мікроскопічної будови кісткової, хрящової тканин»
30. Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення.                   
31. Будова скелета людини. 
32. Будова і функції скелетних м’язів. Л.д. «Вивчення мікроскопічної будови скелетних м’язів»
33. Робота м’язів і причини їхньої втоми.         Л.д. «Вивчення розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні» і «Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми»   
34. Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи.              
35. Розвиток опорно-рухової системи в процесі її онтогенезу. Проект (за вибором) «Гіподинамія – ворог сучасної людини», «Рухова активність – основа фізичного здоров’я»         
          
ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА –6 год
36. Будова нервової системи людини.    
37. Будова та функції спинного мозку людини . Л.д. «Вивчення будови спинного мозку людини»
38. Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок.       
39. Головний мозок людини: проміжний та великий мозок. Л.д.«Вивчення будови головного мозку людини»
40. Соматична та вегетативна нервова система.
41. Профілактика захворювань нервової системи.      

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ – 7 год
42. Загальна характеристика сенсорних систем.                   
43. Зорова сенсорна система. Л.д. «Виявлення сліпої плями на сітківці»
44.Особливості функціонування ока людини. Л.д. «Визначення акомодації ока»  
45. Слухова сенсорна система. Л.д. «Вимірювання порога слухової чутливості»
46. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Д.п. «Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри»
47. Сенсорні системи нюху та смаку.      
48. Контроль навчальних досягнень учнів.

ТЕМА 9. Вища нервова діяльність –7 год
49. Вища нервова діяльність, безумовні рефлекси, інстинкти. Л.д. «Визначення реакції зіниць на світло»
50. Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини. Звички, навички.     
51. Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення, свідомість.         
52. Навчання та пам’ять. Л.д. «Дослідження різних видів пам’яті»    
53. Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. Темперамент, характер. Д.п. «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту»
54. Здібності та обдарованість.      
55. Біоритми людини. Сон і неспання.
56. Контроль навчальних досягнень учнів.

ТЕМА 10. Регуляція функцій організму людини – 7год
57. Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини.
58. Гуморальна регуляція. Ендокринна система людини.
59. Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи.
60. Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний.       
61. Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика. 
62. Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють.
63. Контроль навчальних досягнень учнів.

ТЕМА 11. Розмноження та розвиток людини – 4 год
64. Будова та функції репродуктивної системи людини.    
65. Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення.              
66. Запліднення. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.        
67. Постембріональний розвиток людини.
68. Репродуктивне здоров’я.                    
69. Узагальнення. Організм людини як цілісна саморегульована біологічна система.


Комментариев нет:

Отправить комментарий