Шановні учні, батьки, колеги!

Я рада Вас вітати на сторінках блогу! Маю надію, що розміщені матеріали будуть корисними для Вас.

четверг, 24 ноября 2016 г.

Преблемне навчання.


                                                                                                                                                                       
Доводи, до яких людина здогадується сама,
зазвичай переконують її більше, ніж ті, 
які прийшли в голову іншим.   
                                                      (Б.Паскаль)                  
                                                                                      
Одним із спосіб формування пізнавального інтересу і розвитку творчого мисленняу школярів є проблемне навчання біології та географії. Основа якого - проблемна ситуація.
На своїх уроках я планую і створюю проблемну ситуацію, потім направляю учнів на її рішення і організовую його. Таким чином, учень ставиться в позицію суб'єкта свого  навчання і, як результат,у нього формуються нові знання, він опановує нові способи дії.
Трудність управління проблемним навчанням заключається в тому, що  виникнення проблемної ситуації акт індивідуальний, тому від учителя потрібно застосування диференційованого і індивідуального підходу до тих, що навчаються.

Методичні прийоми створення проблемних ситуацій, якими я користуюсь в своїй роботі :
1.“Підводжу" школярів до протиріччя і пропоную їм самим знайти спосіб його вирішення.
2.Викладаю різні точки зору на одне і те ж питання.
3. Пропоную класу розглянути явище з різних позицій.
4. Спонукаю учнів робити порівняння, узагальнення і  висновки, співставляти  факти.
5. Ставлю конкретні питання (на узагальнення, обгрунтування,
логіку міркування).
6. Визначаю проблемні теоретичні і практичні  завдання (наприклад, дослідницькі).

7. Ставлю проблемні завдання(з недостатніми або надмірними даними, з невизначеністю в постановці питання, з суперечливими даними, зі свідомо допущеними помилками, з обмеженим часом рішення, на подолання"психологічної інерції").
Хочу сказати, що в застосуванні проблемногопідходу на уроках біології та географії є свої труднощі:
1.    Проблемне навчання вимагає більшої кількості часу, чим звичайне викладання матеріалу вчителем.
2.    Школярі повинні мати певну біологічну ерудицію,оскільки відсутність знань не дозволить їм успішно обговорювати поставлену проблему.
3.    Від учителя біології вимагаються відмінне знання предмета, а також гнучкість і оперативність в роботі на уроці.
4.    Отже, роботу з розвитку дослідницької культури учнів проводити значно  важче, ніж працювати в пояснювально-ілюстративному плані, як це  зазвичай буває при " догматичному" навчанні.

Проте переваги такого підходу в навчанні також не менш очевидні: 
1.    В учнів найбільшою мірою розвиваються навички самостійної роботи;
2.    Формується вміння творчо, нестандартно вирішувати учбові завдання;
3.    Більшість учнів починають позитивно відноситися до навчання;

4.    Інтерес до предмета надихає школярів читати більше літератури, розширюючи таким чином свої знання з біології та географії.


Комментариев нет:

Отправить комментарий